Felanmälan, synpunkter och klagomål

LÄS MER

Det här är en gemensam e-tjänst för de flesta av kommunens verksamheter. Här kan du göra felanmälan eller lämna beröm, klagomål, förslag samt övriga synpunkter. Du kan välja att vara anonym, men vill du ha återkoppling lämnar du dina kontaktuppgifter. Synpunkter på Socialnämndens och Närvård Frostvikens verksamhetsområden lämnas i en annan e-tjänst (se länk nedan).

Ditt ärende skickas till berörd verksamhet.

Felanmälan – när du upptäcker något som är fel

När något är fel på kommunens gator, park, lekplatser och vägbelysning, i kommunens lokaler och fastigheter eller på kommunens vattenleverans är det viktigt att du anmäler det.

 Läs om felanmälan på kommunens webbplats

Synpunkter och klagomål – när du vill hjälpa oss att bli bättre

Lämna beröm, klagomål, förslag till förbättringar eller andra synpunkter på våra verksamheter, tjänster och dagliga service. Det är värdefullt då det hjälper oss att utveckla och förbättra oss!

 Läs om förslag, synpunkter och klagomål på kommunens webbplats

Förslag, synpunkter och klagomål - socialnämnden och Närvård Frostviken

De uppgifter du lämnar i e-tjänsten hamnar i förvaltningens verksamhetssystem för vidare handläggning. Du måste lämna din mejladress för att kunna följa ärendet.

 Länk till socialnämndens e-tjänst

Ditt ärende handläggs i ett annat system

Obs!  Kommunen handlägger ditt ärende i ett annat system, därför kan du inte följa det via Mina sidor på denna webbplats.

Följande behövs för e-tjänsten

Fråga om inloggning

Om du loggar in så kan vi förifylla frågor med uppgifter vi hämtar från andra system, till exempel Skatteverket.

Du kan även få återkoppling om ärendets status och notifiering om handläggaren behöver mer information.

Gå vidare utan inloggning

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa